HEV lastega töötavate pedagoogide tugigrupid
Tallinna Õppenõustamiskeskuse spetsialistid kutsuvad koostöögruppidesse alushariduse erirühmade ja koolide eriklasside õpetajaid. Neil õpetajatel on raskusi erimetoodikate rakendamise ja HEV lastele sobiva õppeprotsessi kujundamisega. Sageli tekib tunne, et oskusi ja teadmisi napib ning seetõttu ollakse tööalaselt läbipõlemise piiril.
Juhtumite analüüsimine koostööprotsessis õppenõustamiskeskuse spetsialistidega aitab õpetajatel näha uusi aspekte oma töös erivajadustega lastega ja töötada tulemuslikult. Samuti aitab see koostöövorm ennetada tööalast läbipõlemist.
HEV lapse lastevanemate tugigrupid
Kodune olukord ja tugi on HEV lapse arengus kõige olulisem faktor, sellest sõltub lapse toimetulek. Vanemate hool ja armastus aitavad lapsel ületada ettetulevaid raskusi.Olla erivajadusega lapse vanem – see nõuab ka vanemalt erilisi teadmisi ja oskusi. Lapsevanem peab teadma oma lapse erivajaduse olemust ja tausta. Erivajadusega lapse kasvatamine nõuab vanematelt palju aega, jõudu ja hingelist ressurssi. Alati ei ole ka arusaadav, mida lapse kohta ütlevad spetsialistid – arstid, psühholoogid, eripedagoogid. Siin tulevad appi Tallinna Õppenõustamiskeskuse spetsialistid, kes kohtuvad vanematega ja kutsuvad neid tugigruppidesse.
Lasteaed või koolsaab registreeruda psühholoogi nõustamisele. Psühholoog korraldab tugigrupi töö kaasates teisi spetsialiste.